Webares

Vins d'Espanya, restaurants de Barcelona i Catalunya

2009/03/21

Barcelona Degusta 2009 (i II)

Que petit és el món!. Fa un parell d'anys, en una sessió de networking desenvolupada durant el Dia de l'Emprenedor, vaig conèixer a en Robert, un molt jove bodeguer del Penedès que mirava de continuar amb el negoci familiar. Copa de cava en mà, m'explicava les seves preferències sobre el tamany i la densitat de la bombolla o, a nivell més pràctic, el que costa vendre les ampolles. Avui, només entrar me l'ensopego dins el seu flamant estand: Berdié Romagosa. Juntament amb els seus germans, em sorprenen amb bons productes i una aproximació de negoci inusual avui en dia: han vinculat cadascuna de les seves ampolles amb una ONG a la qual cedeixen el 7% dels seus beneficis. Un valor afegit pel consumidor alhora de triar el cava que portem cap a casa.


Per la seva part, la Companyia Cervesera del Montseny, un novell productor català, presenta la seva línia de producte: cervesa artesana ale d'alta fermentació, una oferta diferent de les habituals i conegudes pilsener, en quatre varietats: rossa (+Lupulus), torrada (+Malta), negra (+Negra) i de blat de moro (+Blat). Seguint en el procés de “gourmetització” de la cervesa, representat a nivell més popular por la Inedit de Damm, ens trobem amb “Cervezas San Gabriel”, una empresa espanyola amb fàbrica a Bélgica i una gamma de 3 varietats (Gabriel, Rafael i Marqués), orientades cadascuna d'elles a diferents tipus de menjar. Les diferències entre les varietats són notables entre elles, però amb prou cos i complexitat gustativa i aromática.




Respecte el vi, m'ha semblat força interessant la proposta dels nouvinguts Mas Rodó, que amb els seus varietals de Marcelán (barreja de Cabernet Sauvignon i Garnacha), la lleonesa Prieto Picudo o la Montonega (varietat de la Parellada) proposen nous cupatges inèdits en el mercat actual, colpejant el nostre paladar amb flaires i gustos innovadors. Al seu web trobareu publicats els punts de venda.


Pel que fa a les novetats, n'hi ha unes quantes: l'oli en spray, per exemple, em sembla bona idea; una eina que permet controlar la quantitat que aboquem i evitar vessar mitja ampolla al plat com trobem de vegades als restaurants. Lo dels diferents sabors (a llimona, xocolata, all, pernil, etc), però, ja ho trovo més anecdòtic.


En el terreny de les delicadeses, Benfumat, la marca de salmó que ofereix millor relació qualitat preu del mercat hores d'ara, llença uns encertats maridatges de salmó amb vainilla i amb una combinació de soja i wasabi. És una llàstima que hagin abandonat el canal de gran distribució, però encara podem trobar-los als seus punts de venda habituals: mercat de la Boqueria, botiga Semón, etc. El "viatge" s'ho val.


També hi ha moguda en el terreny del packaging, on els sorians Garijo Baigorri segueixen amb la seva destriable oferta de patates fregides 100% naturals, sense potenciadors del gust i fregides "de debò" (no passant-les a tota pressa per un túnel industrial de fregits amb "olis" vegetals a 130º). Aquest cop, però, a diferència de l'edició anterior són de tipus palla i en format llauna.

La confraria de pescadors de Cambrils, per la seva part, ens presenta la línia de congelats: peixos en cru, sense haver estat cuinats prèviament, envasats i congelats en safates tal com ja estem acostumats a veure-ho amb la carn. També ofereixen un pràctic i deliciós fumet de peix, una oferta molt còmoda per al consumidor que pot ara gaudir d'un producte fresc, d’excel•lent qualitat i sense gust a conservant (qui fa la feina és el fred), evitant-se així unes quantes hores de cuina.