Webares

Vins d'Espanya, restaurants de Barcelona i Catalunya

2008/09/27

28ª Mostra de Vins i Caves de Catalunya

Veure també: 29ª Mostra de Vins i Caves de Catalunya


Enguany només li he pogut dedicar una tarda i no he vist massa cosa. Tot i així, aquí teniu el recull del més significatiu que he pogut catar:



Cellers Padró: em trobo de nou amb aquests bodeguers tarragonins. Ja he vist el seu stand a un grapat d’esdeveniments (1a Fira del Vi i el Cava de Calella, Alimentaria) amb, entre d’altres, el seu Ipsis, un vi al voltant del 6€ que en poc temps ha aconseguit uns quants premis europeus i que em te el cor robat. Em queixo de que no els trobo a Barcelona i m’expliquen que l’esforç necessari per “colar” només sis ampolles en una botiga especialitzada de la ciutat és el mateix que el de vendre unes quantes capses al sector hoteler. Resultat: el Barceloní de a peu es queda sense bon producte a bon preu. M’estimo més assumir-ho com un tema de lliure competència abans que pensar que és un problema de marges comercials i que potser als botiguers els interessa més apostar per vins de 10€ amunt.



Maset del Lleó: també me’ls ensopego sovint: amb la furgoneta de repartiment, els anuncis a la ràdio, googlejant, ... Encuriosit, els demano com els hi va i em parlen del seu perfil de client: parella de mitjana edat cap amunt que es deixa aconsellar i valora la comoditat de l’enviament a domicili. Com entre els seus productes hi ha una forta presència de Xarel•lo i tenen àmbit d’actuació nacional, s’han convertit de facto en ambaixadors d’aquest raïm a nivell peninsular.







Ètnic: amb vins com la sèrie de “Les Sorts” entre el seu catàleg, Celler el Masroig aprofita aquesta Mostra per presentar-nos l’€tnic, una proposta feta a mida entre l’enòleg i els propietaris de les botigues especialitzades on sempre han venut els seus productes i que també han contribuït amb al naixement d’aquesta ampolla. Celler de Can Dani, Casa Bardella o Cal Pere Tarrida entre d’altres, han aportat el seu consell en el disseny d’un vi que, com el seu propi nom indica, fusiona tendències i opinions molt variades.





Martín Faixó: un celler familiar on, segons declaracions pròpies, tothom fa de tot des de plantar a veremar i de manera completament artesana. Amb tirades petites, d’entre 1500 a 7500 ampolles segons el producte, diuen que tenen la collita venuda a l’avançada. Tot i que no són precisament barats i costa de trobar-los (a Barcelona em van dir que a Ca l’Isidre en tenen) tasteu el seu Cadac si teniu ocasió.








Cal Blay: fa cosa d’un any ja vaig parlar d'ells en aquest article i ara torno a comprovar que encara és possible fer plats preparats d’estil casolà sense el tristament familiar gust a conservant. Des de cargols a fideuà, disposem d’un ample ventall d’opcions en un receptari de, bàsicament, cuina catalana.

1 Comments:

Anonymous Anónimo said...

Hola Mari Carmen,

Jo també em presento en la categoria de Versió original amb el meu bloc en català, de moment vaig 4art. Ja que no ens podem votar nosaltres et voldria demanar el teu vot si no l'has compromés ja

El meu bloc es diu En veu alta (www.edp.cat) cas de no poder guanyar que ho faci un altre català.

Salut i €

2:02 a. m.  

Publicar un comentario

<< Home