1a Fira del Vi i el Cava de Calella
(ó "Paella, sangria, sol y playa")
La bona imatge internacional de que gaudeixen la nostra gastronomia (Paella a l'enunciat) i enologia (sangria) hores d'ara és la millor prova que hom pot reconvertir els tòpics del subtítol en realitats ben diferents ... malgrat sempre hi ha marge per la millora i potser el turisme ("sol y playa") sigui el que més possibilitats ofereix actualment. Efectivament, l'evident modernització que ha viscut el parc hoteler en els darrers 10 anys (s'ha doblat en volum, s'han readaptat infrastructures antigues) ha millorat molt la imatge del sector, especialment en el terreny urbà (firal) i rural (agroturisme), però no ha calat prou en el seu feu més tradicional (el costaner), responsable en gran mesura de la nostra potent indústria turística actual.
No és una situació fàcil de reconduir, tant per la força del tòpic com pels múltiples actors que hi ha en joc i l'escàs grau de corporativisme mostrat entre ells. Els agents turístics (promotors de lleure, agències de viatge, companyies aèries i de creuers, gremis de taxistes, hotelers, restauradors) d'una banda i les institucions (Consells Comarcals, Patronats de Turisme, Ajuntaments, Diputació, Generalitat, Ministeri) de l'altra, actuen cadascú pel seu compte, invertint en accions de promoció o generant iniciatives a nivell individual, sense un enfoc global o ni tant sols consensuat. El poc sostenible model de creixement que encara avui s'aplica a la línia de la costa (forta activitat constructora, sense ampliació o renovació d'infrastructures) i el seu ressò mediàtic (informe CEE sobre el litoral espanyol) tampoc ofereix la imatge de qualitat desitjable per ser competitius en una indústria tant globalitzada com la turística.
En aquest context, iniciatives com la "1a Fira del Vi i el Cava de Calella" mereixen tots els aplaudiments, ja que des de la seva realitat de sol i platja (la ubicació de les parades en el mateix Passeig Marítim així ho avala) promocionen la ciutat amb arguments de qualitat, conjugant l'enologia (catorze cellers) i la gastronomia autòctones (embotits, formatge, anxoves o, fins i tot, cafè). L'aval d'un referent gastronòmic com na Carme Ruscalleda (inauguradora de l'esdeveniment) aporta el toc de credibilitat que requereix una 1a edició ... que el nivell del producte exposat es mereix amb escreig. Els cellers participants ofereixen una bona representació del que es fa hores d'ara a Catalunya, tant ample (DOs com Montsant, Terra Alta, Penades) com variada, amb raïms de la terra (Macabeo, Xarel•lo, Peralada, Garnatxa, Carinyena, Ull de Llebre) o foranis (Sauvignon, Merlot, Syrah, Chardonnay), constituint-se, en definitiva, com una excel•lent oportunitat per repassar el nostre mercat, actualitzar coneixements o, simplement, gaudir-lo, aprofitar l'avinentesa per fer tasts de qualitat en un entorn relaxat.
Relació de cellers participants:
- Pinord Vins Padró
- Portell Celler el Masroig
- Maset del Lleó Pere Mata
- Capcanes Celler Cubells i Cubells
- Celler Batea Covilalba
- Cellers Unió Joan Sardà
- Jaume Giró i Giró Alella Vinícola Can Jonc
Calella de Mar, del 13 al 15 de Juliol. Tiquet de sis degustacions: 6€.
0 Comments:
Publicar un comentario
<< Home