Hostelco 2006
L'Hostelco (Saló Internacional de l'equipament per a Restauració, Hoteleria i Col·lectivitats) és, probablement, el reflex més fidel de la magnitud dels sectors als quals s'adreça. La veterania de la proposta (aquest any celebra el seu 25é aniversari), l'espai ocupat (Montjuïc 1 al complert), l'amplíssim ventall d'expositors i la seva diversa i variada oferta, especialment significativa en maquinària però també important en parament, mobiliari, decoració, vestuari i, sobre tot, en serveis: suport tecnològic/informàtic, distribució automàtica (on s'inclou la nova Àrea Cafè) o neteja (amb l'espai temàtic Expolimp), són el retrat fidel del volum i necessitats d'aquest negoci sobre el qual es recolza la 1a indústria del país: el turisme.
Ambdós segments (tant el restaurador com l'hoteler) han viscut un important creixement durant els darrers anys, responent a l'aparentment inesgotable aixeta del turisme (som la 2a potència mundial) però també al cada cop més potent mercat interior. Raons socials (com la llunyania entre el domicili i el lloc de treball, els horaris laborals poc "familiars") o culturals (l'actual protagonisme mediàtic de que gaudeix la gastronomia, l'important component d'oci que hi ha associat al fet de sortir a dinar o sopar) canvien el model tradicional alimentari de "fer-ho tot a casa i per a tots" i "mouen" al conjunt de la societat cap a menjadors escolars, càterings, restaurants i cafeteries, vending ... Un fenomen que ja ultrapassa l'àmbit estricte de Salut Pública i entra de ple en el terreny educatiu i cultural i que, per tant, demana regulació a crits: control en l'ús de químiques ultra-calòriques o addictives (bolleria industrial, fast food, refrescs); en la publicitat de productes "alimentaris", especialment en horari infantil (heu vist mai que s'anuncia i de quina manera a les 09:00 del matí?); exigir una oferta saludable i equilibrada en cartes i menús; racionalitzar els horaris laborals de manera que facilitin, si no menjar a casa, si el dedicar algun temps a cuinar, a comprar al mercat ... poder desenvolupar, en fi, aquest estil de vida saludable que metges i nutricionistes recomanen però que tantes traves trobem a l'hora de dur-lo a terme.
0 Comments:
Publicar un comentario
<< Home