Saló Xocolata 2006
Sota el mateix lema de la 1a edició (un evocador "Mmm ..."), aquest nou Saló de la Xocolata consolida i amplia la idea original: més visitants, una aposta encara més decidida pel públic infantil (reforcant les activitats i els recursos a ells dedicats, repetint l'apadrinament de na Lucrecia i els Lunnis), més espai, escenaris i participació de "mediàtics" (en Ramón Freixa -que repeteix-, en Juan Mari Arzak, Mercats de Barcelona), més atractius pels professionals (com "l' Esquitx", duel reboster entre cuiners i pastissers o els campionats nacionals de "Jove Pastisser" i el de "Mestre Artesà Xocolater") i, fins i tot, una major diversificació en els continguts, no gaire senzilla d'aconsseguir en un saló tant especialitzat com aquest, que ens presenta les vessants més sensorials del producte: visual, la original obra d'en Sid Chidiac, quadres 100% fets amb xocolata; olfactiva, Maison Parfum ens suggereig associar les seves flaires (xocolata amb brandy, torrades amb xocolata) amb els racons de la llar; tàctil amb complertes demostracions de xocolaterapia dalt l'escenari o simplement la lúdica del "Cokoloco" (de la Pastisseria Baylina), una proposta gastronómica de grup que reinterpreta la fava del tortell de reis ... però amb bombons.
I, per suposat, un ventall força representatiu del que ofereix el mercat xocolater (local i internacional) hores d'ara, de les novetats del sector i un repas a fons de les propostes (mescles, maridatges, receptes) dels quals n'és protagonista. Un escenari ideal per re-educar-nos i aprendre que la xocolata és molt més que la closca buida que els nens llencen un cop descobreixen la joguina que hi ha dins, o que els bombons no es presenten únicament en capses vermelles o com les boletes daurades amb que la mediàtica de torn ens bombardeja cada Nadal.
Un saló de gran acceptació, en definitiva, on la popularitat del producte i l'atractiva programació infantil (bon esquer pel públic familiar) ha tornat a generar imatges de cúes i massificació de l'espai (tot i que aquest últim s'ha doblat respecte l'any passat). Caldrà prendre nota per futures edicions i evitar la "mort per èxit".
0 Comments:
Publicar un comentario
<< Home