Webares

Vins d'Espanya, restaurants de Barcelona i Catalunya

2005/05/08

Ja però, ens beneficia tanta oferta ? (Conclusions)


Al llarg d'els anteriors articles ("Per que tenim tants restaurants ?" i "Ja però, ens beneficia tanta oferta (I i II) ?") s'ha posat les peces sobre la taula: gastronomia com a fet cultural, afavorida per l'entorn geogràfic, impulsada per una demanda potent, fent efectivament d'atractiu turístic i recolzada tant per les nostres figures mediàtiques com per la extensa xarxa restauradora. També s'ha fet esment a les carències detectades fins al moment (augmentar la informació i transparència) així com en les possibilitats de millora (treball en equip entre institucions i restauradors; promoció de manera "distribuïda", fomentant la base de l'iceberg més que la punta) valorant finalment els possibles beneficis a obtenir (increment de plaçes i cobertura així com desestacionalització, deslocalització i descentralització de la oferta turística).
De la seva lectura es pot deduir, així mateix, la forta vinculació existent entre dues indústries a priori diferents (la restauradora i la turística) però susceptibles de benefici mutu.
Partint d'aquesta base, obtenim un producte flexible que ens hauria d'aportar capacitat de reacció i d'adaptació a la realitat canviant. Formulant un exemple teòric, podríem aprofitar-nos de l'actual fenomen de descentralització aeroportuària (afavorit per les línies aèries de baix cost) promovent el segell gastronòmic de la zona com atractiu turístic per si mateix.

Del que realment es tracta, en definitiva, és de preservar una de les indústries més importants de Catalunya (el turisme) construint una alternativa addicional a les opcions tradicionals, molt especialment en un moment en que es parla de crisi en el sector, afrontant problemàtiques com el canvi climàtic (que es menja les platges i escurça la temporada de esquí), els preus (100% europeus) que afavoreixen la competència d'altres destins similars, el debat obert sobre la possible saturació de la oferta hotelera (molt concretament a la ciutat de Barcelona, important destí turístic per si mateix), etc.

Tant de bo el segell gastronòmic possibiliti tancar el cercle, oficialitzant i aprofitant els nostres recursos ja existents i explotar-los sota el seu paraigua, sense haver d'inventar res de nou ni requerir inversions faraòniques.

Web profit.